Sliehppa

Nu är jag klar med målningen på sliehppa drägelhaklappen..


Sliehppan/barmklädet är kragen som man har under/till kolten.
(Den är gjord i kläde och vitt skinn, förutom min som är gjord med färg och trikå tyg)
Detta är Jokkmokks sliehppa i pojkmodell.

Kommentera eller maila om ni har några frågor.
Pris för drägelhaklappar kommer att vara 50kr. Försöker pressa ner priserna så mycket jag kan, för precis som andra mammor, vet jag hur liten inkomst man har.

Det är många tankar som snurrar så jag hoppas att jag får ner de mesta någorlunda klart.

Nu ska jag kramas med min dotter!

Kommentarer
Postat av: nik

Men så fina! Vad smart design, och vad roligt med användbara saker.Själv vill jag ha en stor sjal med klövtryck..Du måste visa dem på Designtorget eller nåt! Mer samiskt hantverk till Stockholm!!! Massor av kramar/Nik

2009-10-03 @ 11:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0